گزارش کارآموزی در شرکت پارس خودرو
گزارش کارورزی در شرکت پارس خودرو مناسب برای رشته مکانیک
این گزارش کارآموزی بیشتر درمورد سیستم برق خودرو و سیم کشی خودروها میباشد .
خلاصه ای از گزارش کارآموزی :
نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق میباشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری میباشد ولی به محض اینکه موتور روشن میشود باید بوسیلهای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راهاندازی میشوند، ولی به علت تعدد مصرف کنندهها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راهاندازی دیگر مصرف کنندهها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) میباشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفادهای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راهاندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند…….
گزارش کارآموزی در شرکت پارس خودرو حاوی مطالب زیر میباشد :
فصل اول: شرکت پارس خودرو |
۱-۱ تاریخچه شرکت پارس خودرو ……………………………………………………….. |
۱-۲ تولیدات شرکت از بدو تأسیس ……………………………………………………….. |
فصل دوم: برق خودرو |
۲-۱ مقدمه: روند تولید برق در خودرو …………………………………………………… |
۲-۲ باتری ……………………………………………………………………………………………… |
۲-۳ دینام ………………………………………………………………………………………………. |
۲-۴ استارت ………………………………………………………………………………………….. |
۲-۵ سیستم جرقهزنی ……………………………………………………………………………. |
۲-۵-۱ طرز کار سیستم جرقه زنی ………………………………………………………… |
۲-۵-۲ اجزای سیستم جرقه زنی ………………………………………………………….. |
۲-۵-۲-۱ شمع ………………………………………………………………………………………. |
۲-۵-۲-۲ کویل ……………………………………………………………………………………… |
۲-۵-۲-۳ دلکو ……………………………………………………………………………………… |
۲-۶ سیستم تزریق سوخت ……………………………………………………………………. |
۲-۶-۱ سنسورها …………………………………………………………………………………… |
۲-۶-۱-۱ سنسور میل بادامک ……………………………………………………………….. |
۲-۶-۱-۲ سنسور جریان هوا ………………………………………………………………… |
۲-۶-۱-۳ سنسور دمای آب موتور ……………………………………………………….. |
۲-۶-۱-۴ سنسور ضربه ……………………………………………………………………….. |
۲-۶-۱-۵ سنسور وضعیت دریچه گاز …………………………………………………… |
۲-۶-۱-۶ سنسور دور موتور ……………………………………………………………….. |
۲-۶-۱-۷ سنسور اکسیژن……………………………………………………………………… |
عنوان |
۲-۶-۲ انواع سیستمهای سوخت انژکتور ……………………………………………………. |
۲-۶-۲-۲ سیستم K-JETRONIC……………………………………………………………. |
۲-۶-۲-۱ سیستم KE-JETRONIC………………………………………………………….. |
۲-۶-۲-۳ سیستم L-JETRONIC…………………………………………………………….. |
۲-۶-۲-۴ سیستم LH-JETRONIC…………………………………………………………. |
۲-۶-۲-۵ سیستم MONO_LETRPONIC……………………………………………….. |
۲-۶-۲-۶ سیستم MOTRONIC……………………………………………………………… |
۲-۶-۳ سیستم سوخت رسانی ………………………………………………………………….. |
۲-۷ سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر …………………………………………. |
۲-۷- الف سیستم روشنایی ……………………………………………………………………… |
۲-۷-ب سیستمهای فرعی دیگر …………………………………………………………………. |
۲-۷-ب-۱ برف پاککن و شیشه شوی ………………………………………………………. |
۲-۷-ب-۲ بوق ………………………………………………………………………………………… |
۲-۷-ب-۳ آینه برقی ………………………………………………………………………………… |
۲-۷-ب-۴ شیشه بالابر برقی ……………………………………………………………………. |
۲-۷-ب-۵ قفل مرکزی ……………………………………………………………………………… |
۲-۷-ب-۶ شیشه گرم کن عقب …………………………………………………………………. |
۲-۷-ب-۷ کولر و بخاری …………………………………………………………………………. |
۲-۷-ب-۸ سیستمهای اطلاع رسانی به راننده……………………………………………… |
فصل سوم: سیم کشی خودرو |
۳-۱ مشخصات سیمها ……………………………………………………………………………… |
۳-۲ طراحی دسته سیم …………………………………………………………………………….. |
۳-۳ فیوزها …………………………………………………………………………………………….. |
۳-۴ لیست فیوزهای خودرو ……………………………………………………………………… |
۳-۵ سیم کشی سرانزا ……………………………………………………………………………… |
۳-۶ تصاویر خط سیم کشی سرانزا …………………………………………………………… |
منابع و مراجع …………………………………………………………………………………………. |
دیدگاه ها